COMPONIST (1953-2007)

HANS ASSELBERGShome.html
 

Composities


De composities van Hans Asselbergs zijn verkrijgbaar via Donemus


  1. 1.‘verdichten, verdunnen’ (2006), voor orgel en slagwerk, geschreven in opdracht van de Philharmonie in Haarlem.

  2. 2.‘Plimsoll’ (2006), voor althobo, hoorn, trompet, trombone en slagwerk. Geschreven voor leden van het Schönberg Ensemble, uitgevoerd tijdens Gaudeamus muziekweek in Paradiso, Amsterdam.

  3. 3.‘The bitch who buzzes betrayal’ (2005), voor viool, blokfluit, stem en spiegels, waterkokers en crotales. Geschreven voor Electra – Bitches & Witches project zie www.electranewmusic.com

  4. 4.‘Trillende grond’(2005) voor kamerorkest en heimachine, geschreven in opdracht van A+A en uitgevoerd op 17 september in het Nieuwe Muziekgebouw aan het IJ.

  5. 5.‘Toccare il gatto’ (2005), solo slagwerkperformance met klokken, glazen, firealarm bells en katten flipperkast, in opdracht van het Kattenkabinet in Amsterdam, uitgevoerd tijdens de opening van ‘Eye for Cats’ , fototentooonstelling Ed van der Elsken. Ook verwerkt tot gelijknamige DVD. (Zie videofragment).

  6. 6.'Tussen rots en wolk’(2004), voor 3 gemengde kamerkoren, in opdracht van het Overveens Vocaal Ensemble. (zie recensie)

  7. 7.‘Naar de wolken’ (2004), voor carillon, plaatklokken, gongs, buisklokken en koebellen, geschreven in opdracht van het festival `Heimwee in Haarlem` en uitgevoerd met beiaardier, 4 slagwerkers op een varende boot.

  8. 8.‘There was never a sound beside the wood but one’(2004), voor zeis, typmachine, cymbals antique, rare snaren en twee paardenstaarten. Teylers Museum, Symposion Heimwee.

  9. 9.‘For Dan Graham, Glass Pavillion for Joop’(2004), solo-slagwerkperformance geschreven in opdracht Caldic collectie, bij de opening van Glass Pavillion for Joop, Wassenaar.

  10. 10.‘Plywood Suite’ (2004) voor viool, cello, contrabass en 3 slagwerkers, geschreven in opdracht van de provincie Noord Holland voor het Multiplex

  11. 11.‘Wide Asleep’ (2004) voor cello, geschreven in opdracht van Frances-Marie Uitii.

  12. 12.’Per se’ (2003) voor  trombone kwartet  en percussie duo, geschreven in opdracht van Nieuwe Slagwerkgoep Amsterdam en het Nieuwe Trombonecollectief (leden KCO en Rotterdams Philharmonisch orkest).

  13. 13.‘Concert voor 20 autofonisten’(2003),  voor 20 slagwerkers die alle geluiden die je met een auto kunt maken als klankbron gebruiken. Opdracht Masterlease.

  14. 14. ‘Apocalyps’ (2003), voor 24 slagwerkers en orgel, onderdeel van een installatie van beeldhouwer Joos Clijsen, waar de deksels van 24 loden kisten werden getakeld. ( videofragment)

  15. 15.'12zeven5' (2002) , voor orgel, geschreven in opdracht van de commissie 'nieuwe  muziek voor het Müllerorgel'

  16. 16.‘Weiland' (2001) , voor 1 slagwerker, uitgevoerd tijdens de Nederlandse muziekdagen in de Vredenburg - Utrecht.

  17. 17.'Concert voor paardenstaart, ogen &spier' (2001) , voor 1 slagwerker, kogelinstallatie en video, uitgevoerd in de Vleeshal Haarlem.

  18. 18.’Tussen de golven'  (2001), klankinstallatie samen met Michèle Baudet voor de tentoonstelling 'het blauwe uur' - Uylenburg, Amsterdam.

  19. 19.'Anchil mar par che sommerga' (2001), voor 1 slagwerker, geluidscollage en valmachine, uitgevoerd o.a. in Arti - Amsterdam (Icarus onder water).

  20. 20.‘Op weg naar Hyperion’ (1999) voor twee slagwerkers en valmachine.

  21. 21.‘niets, dan leven´ (2000) voor klarinet en piano.

  22. 22.‘Door het bos naar de bomen’  (1998) voor twee slagwerkers en video.

  23. 23.1999 release cd-extra ‘vallend stof’, gast in VPRO’s reiziger in muziek.

  24. 24.‘Vallend stof’  (1998) voor kamerorkest en 2 sopranen , uitgevoerd door ‘the Interval Chamber’.

  25. 25.‘Storm tij’ (1997) in opdracht van Nieuwe Slagwerkgroep Amsterdam

  26. 26.‘3 met 5’ (1996) voor marimba solo (uitgevoerd voor de NPS televisie).

  27. 27.‘Concert voor boot brug en bus’  (1995) voor groot mannenkoor

Valmachine

Vallend Stof

Apocolyps